Repositori Institusi

Politeknik Siber dan Sandi Negara

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of Penerapan gamifikasi dan personal extreme programming pada aplikasi ensiklopedia terkait secure coding berbasis Android
Bookmark Share

Text

Penerapan gamifikasi dan personal extreme programming pada aplikasi ensiklopedia terkait secure coding berbasis Android

Nofrisal Dwi Syahputra - Personal Name; Nurul Qomariasih - Personal Name; Raden Budiarto Hadiprakoso - Personal Name; I Komang Setia Buana - Personal Name;

Dalam merancang sebuah aplikasi, masih banyak para pelajar/mahasiswa yang belum bisa membangun aplikasi yang aman. Seringkali, para pelajar/mahasiswa gagal dalam menerapkan standar-standar dalam keamanan aplikasi, sehingga membuat aplikasi rentan terhadap banyak serangan. Untuk mencegah hal tersebut, maka diperlukan suatu cara untuk meningkatkan pemahaman terkait keamanan dalam program, yaitu secure coding. Pada penelitian ini, dibangun sebuah aplikasi ensiklopedia yang menjelaskan tentang secure coding yang menerapkan gamifikasi demi meningkatkan pemahaman user terkait materi yang diberikan. Aplikasi ini diberi nama Secure-C dan dibangun dengan menerapkan Personal Extreme Programming. Berdasarkan hasil post-test yang disebar kepada responden, terdapat peningkatan pemahaman yang cukup signifikan setelah menggunakan aplikasi ini. Sehingga dapat disimpulkan bahwa aplikasi Secure-C dapat memberikan pemahaman lebih terkait secure coding. --

In designing an application, there are still many students who have not been able to build a safe application. Often, students fail to adhere to standards in application security, thus making applications vulnerable to many attacks. To prevent this, we need a way to improve the understanding related to security in the program, namely secure coding. In this study, an encyclopedia application was built that explains secure coding that applies gamification to improve u


Availability

No copy data

Detail Information
Series Title
-
Call Number
2022 NOF p
Publisher
Bogor : Poltek SSN., 2022
Collation
xv, 38 hlm.
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
--
Classification
--
Content Type
-
Media Type
-
Carrier Type
-
Edition
--
Subject(s)
Secure Coding
gamifikasi
PXP
Specific Detail Info
-
Statement of Responsibility
Nofrisal Dwi Syahputra
Other version/related

No other version available

File Attachment
No Data
Comments

You must be logged in to post a comment

Repositori Institusi
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search
Where do you want to share?